Sila membuat carian pantas di sini

Sabtu, 30 April 2011

Makan satay ikan

Hari ini saya tidak ke mana-mana seharian. Aktivitinya ialah menjaga kedua-dua anak kami bersama isteri. Yalah, mandikan, pastikan mereka minum susu dan bermain dengan mereka. Tambahan pula isteri saya sibuk mengisi borang e-Filing (Lembaga Hasil Dalam Negeri) pada tengahari tadi.

Petangnya, secara tidak dirancang tiba-tiba saya terasa hendak membawa keluarga pergi berjalan-jalan. Nak pergi ke Taman Tamadun Islam, sudah lewat kerana waktu operasi ditutup pada pukul 6 petang. Jadi pilihan yang ada hanyalah Pantai Batu Buruk yang berdekatan dengan rumah saya.

Pada pukul 6 petang kami bertolak ke Pantai Batu Buruk. Sekejap sahaja kami sudah sampai di sana. Perkara pertama yang saya buat ialah pergi ke Dataran Pantai Batu Buruk. Memang ramai orang di sana. Kuda-kuda untuk disewa pun banyak kerana hari ini merupakan cuti minggu di Terengganu. Di sana saya membeli satay ikan untuk isteri saya. Maklumlah, kalau anda mengikuti post yang lepas, saya tidak sempat membeli satay ikan kerana Faqihah hendak naik kereta kuda. Nasib saya baik, tidak ramai yang beratur. Mungkin saya sudah agak lewat datang ke situ. Untuk pengetahuan anda, 5 pucuk satay ikan bersamaan harga RM1.00. Jadi saya membelikan RM3.00 untuk isteri saya. Saya terus parking kereta di depan Dataran Pantai Batu Buruk sebentar bagi memberi peluang isteri saya dan Faqihah menikmati satay ikan. Saya pula memegang Aiman sebentar sambil menunggu isteri saya dan Faqihah menghabiskan satay ikan tersebut.
Selepas itu saya pergi membawa keluarga saya berjalan-jalan. Kebetulan ketika melalui Taman Shahbandar, saya melihat khemah-khemah besar ada didirikan di situ. Rupa-rupanya saya terlupa yang ayah saya memberitahu semalam yang Perdana Menteri YAB Dato Seri Mohd Najib Abdul Razak datang ke Terengganu pada hari ini. Saya juga ada membaca di akhbar yang Perdana Menteri kita datang bagi menjayakan Program Turun Padang (PTP) di Terengganu.

Selepas itu saya bersiar-siar dengan kereta dan pulang ketika jam hampir 7 malam. Selepas itu saya membawa Faqihah mandi dan tugas seterusnya diserahkan kepada isteri saya bagi memakaikan pakaian kepada Faqihah. Sebelum terlupa, malam ini ada perlawanan Liga Super Malaysia, T-Team menentang Pahang di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah. Kalau tidak pergi ke Stadium, bolehlah mengikuti di Astro, saluran 801. Check it out.

Sharingan Level 3 (-_-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan