Sila membuat carian pantas di sini

Selasa, 12 April 2011

Petang dah..

Hari ini merupakan hari yang sangat sibuk. Saya perlu menyelesaikan slide presentation untuk bos saya yang akan berangkat ke Langkawi esok. Ini disebabkan beliau ada mesyuarat di sana dan slide tersebut penting bagi menerangkan data-data di seksyen kami. Mujurlah En Mutalib banyak membantu saya dalam menyediakan data dan penerangan kepada saya. Terima Kasih kepada beliau. Tanpa beliau saya rasa sukar bagi saya menyelesaikan tugasan yang diberikan. Slide tersebut telah selamat di serahkan kepada bos saya pada pukul 6.40 petang dan beliau akan mengemaskini slide tersebut berdasarkan kehendak beliau nanti.

Hujan lebat tapi tak banjir!

Itulah cuaca petang di Kuala Lumpur hari ini. Terlalu lebat dan di sertai ribut petir sebentar tadi. Sekarang masih hujan walaupun tidak selebat tadi. Masa sekarang adalah pukul 6.55 petang. Masih bekerja dan sempat meluang masa beberapa minit untuk membuat panggilan 3G kepada isteri dan anak-anak di kampung. Mungkin pulang nanti saya akan membuat panggilan semula.
Tentang janji untuk makan bersama kawan baik saya terpaksalah dibatalkan memandangkan cuaca yang tidak mengizinkan ini. Seperti yang saya katakan dalam blog sebelum ini “manusia punya asa, Tuhan punya kuasa”. Kita hanya mampu merancang dan Tuhan yang menentukan..Tapi masih terlalu awal untuk membuat keputusan.

Kerja yang masih berbaki di dalam tangan..

Saya akan meneliti semula kerja-kerja yang akan dilakukan esok. Bukan apa, mudah bagi meneliti kerja-kerja yang akan dilakukan esok. Secara tidak langsung menjimatkan sedikit masa pada pagi keesokkannya.
Nak makan apa malam ini? Itulah soalan yang selalu saya malas fikirkan apabila tinggal berseorangan. Saya jenis tidak kisah. Kadang-kadang makan malam saya hanyalah burger dan susu kotak coklat yang besar. Ringkas. Tetapi itu akan saya fikirkan apabila pulang dari pejabat nanti.
Masa untuk rehat sebentar, lupa pula nak makan ubat sakit gigi. Maklumlah dah tak sakit. Bila sakit pandai pula makan ubat mengikut aturan. “Melayu mudah lupa”..”Selamat beramal”, kata Doktor Izzy Haji Ali, HotFM.

Sharingan Level 3 (-_-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan