Sila membuat carian pantas di sini

Isnin, 11 April 2011

Notebook Atuk siap

Hari ini notebook Atuk telah siap diformat. Ternyata kerja-kerja menformat menjadi sangat mudah kerana driver dan semua data beliau telah di salin ke dalam external HDD saya. Data tersebut tidaklah besar sehingga mencecah beratus GB. Ini juga salah satu faktor yang menjadikan perkara membuat semula Windows 7 beliau menjadi mudah.
Saya hanya mengambil masa 1 jam untuk memastikan semua perkara menjadi seperti biasa. Saya juga memasang antivirus Avira 10 Free Edition dan mengemaskini virus definition bagi memastikan notebook berada di dalam keadaan optimum. Sebenarnya saya mencadangkan kepada anda antivirus berbayar. Pada saya tidak rugi anda membayar sedikit untuk keselamatan notebook anda. Ini disebabkan antivirus berbayar sekarang adalah harga mampu milik. Contohnya Kaspersky dan Norton. Ini antivirus yang saya biasa cadangkan. Mungkin anda peminat antivirus jenama lain. Bergantung kepada citarasa masing-masing. Yang penting, pilihlah antivirus yang benar-benar mampu melindungi data penting anda.
Baiklah, notebook Atuk telah sedia dihantar kembali esok. Sekarang saya mahu ke dobi untuk mengambil baju yang telah di hantar pada hari Jumaat lalu. Selepas itu saya akan ke klinik –sakit gigi-, beli makanan, mungkin beli beberapa keping cd kosong, topup dan Dettol.
Malam nanti mungkin saya akan membuat panggilan 3G kepada isteri dan anak-anak saya. Ini merupakan aktiviti rutin sejak isteri saya berpantang di kampung sejak bulan 2 lalu. Saya masih ingat kawan-kawan di pejabat selalu menyebut “family first”. Ini merujuk kepada keluarga haruslah diletakkan perkara yang utama di dalam hidup. Bagaimana dengan anda?
Oh dah 5.16 petang. Ambil baju di dobi dahulu. Jom!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan